تفاوت سینمای کیمیایی با فیلم های سعید روستایی

    
تعداد بازدید: 290
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/6/8
منبع : فرهاد قنبری

پس از فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی ژانری در سینمای ایران شکل گرفت که تلاش می‌کند ضعف محتوایی و گاف‌های فیلمنامه‌ای خود را با عربده‌کشی و چاقوکشی و لات‌بازی شبه اینستاگرامی و افزودن جلوه‌های سینمایی برطرف و پر کرده و فیلمی عامه‌پسند که بیشتر شبیه آثار بدنهٔ سینمای هندوستان است به خورد مخاطب دهد.

از ابد و یک روز تا متری شش و نیم و مغزهای زنگ زده و شنای پروانه و... هر کدام به نوعی از این ژانر سرسام‌آور خسته‌کننده بهره جسته و سعی در راضی نگه داشتن مخاطب دارند.

در این میان «لات» و «لوتی» و «قهرمان» آثار مسعود کیمیایی در سینمای ایران برند و شخصیت و مرام خاص خود را داشت. لات کیمیایی چندان اهل عربده‌کشی نبود و خود را قربانی سیستم یا شبکه‌ای فاسد می‌یافت و در پایان با چاقو و زور بازو حساب خود را تسویه می‌کرد. در اکثر آثار کیمیایی از قیصر و رضا موتوری و خاک و گوزنها و داش آکل و بلوچ و سفر سنگ تا تیغ و ابریشم و سرب و گروهبان و دندان مار، رد پای این قهرمان که توان همراهی و ایجاد همدلی در تماشاگر را دارد به وضوح قابل مشاهده‌است. ...

از   0   رای
0



نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.