سعید آقاخانی ، بازیگر فیلم « خون شد » اثر استاد کیمیایی سیمای یک بازیگر قوام یافته

    
تعداد بازدید: 377
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/2/25
منبع : درون سازمانی

چه کسی فکرش را می کرد که سعید ، در طنز « ساعت خوش » ، با آن کلاه بچگانه و « خان دایی جان » گفتنش ، یکی از بازیگران مطرح سینمای ما بشود ؟ !


بعد از حضور در سریالهای متعدد تلویزیونی ، در سینما ، با فیلم « کلید ازدواج » ساخته « داوود موثقی »  در سال 76 ، شروعی نه چندان موفق داشت  و سپس در  سال 88  در فیلم « بعد از ظهر سگی سگی » ساخته « مصطفی کیایی » ، طنز قابل قبولی را اجرا نمود .
بعد از چند فیلم نسبتاً خوب ، اثری که ایشان را مطرح کرد  و چرخش بازیگری ایشان از موقعیت طنز به موقعیت جدی بود ، فیلمی به کارگردانی « فرزاد مؤتمن » بنام « خداحافظی طولانی »  در سال 93 بود که این برایش ، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول ، به ارمغان آورد .
آقاخانی در این فیلم ، بازی زیبایی را به نمایش گذاشت در فضایی بسیار جدی و تلخ و  نقش شخصیتی مالیخولیا گونه که در ذهنیات خودش غرق است . اثری که مخاطب را غافلگیر کرد و تا آن زمان ، چنین بازی ای از آقا خانی ندیده بود .
در بررسی کارنامه بازیگری ایشان از این فیلم به بعد ، هر کدام را می توان به بازیگری آقاخانی ، نمره ممتاز داد . فارغ از اینکه از آن فیلم خوشمان آمده باشد و  یا نه ،  آقاخانی ، بازی خودش را کرده است و  در هر کدام از این فیلمها از 93 به بعد ، که معلوم می شود بسیار سنجیده و دقیق ، نقشهایش را انتخاب می کند ، برگ تازه ای از بازیگریش را رو کرده است .
 می توان فهرست کرد :
اروند  ( 94 ) ، در نقش یک جانباز اعصاب و روان ،
آباجان  ( 95 ) :  نقشی بسیار زیبا که می توان دوستش داشت ، کسی که در مظان اتهاماتی است از جمله اعتیاد
یک کیلو و بیست و یک گرم ، پیلوت ، کامیون ، رحمان 1400
بنفشه آفریقایی  ، فارغ از این که از محتوای این فیلم شخصاً خوشم نیامد ولی نمی توان درخشش آقاخانی را در این فیلم نادیده گرفت . با گریمی شبیه « فضلی » در « خون شد »
 قسم » حضورش در این فیلم کوتاه بود ، ولی خیلی خوب بود
حمال طلا  ( 97  ) ، از زیبایی این فیلم ، که بگذریم با آن فضاهای تلخ و « تنگنا » گونه اش ، باز با بازی متفاوتی از آقاخانی مواجهیم . آقاخانی با صداسازی و  ایفای متفاوت ، نقش یک اوستا کار حسابگر و  سرد را چنان به زیبایی بازی می کند که تحسین مخاطبش را بر می انگیزد .
« خون شد » که گل سر سبد بازیگری ایشان است . فیلمی از استاد « کیمیایی » که آقاخانی در این فیلم در نقش « فضلی » است . « فضلی » که همانند « قیصر » ، به پا می خیزد و  نشان از قهرمانهای زیبای کیمیایی دارد .
برای این بازیگری که رفته رفته به یک تکامل زیبایی رسیده  و  خودش را در قاب نقره ای سینما ، ثابت کرده ،  موفقیت روز افزون آرزومندم .

از   0   رای
0



نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.