مصاحبه مجله «ستاره سینما» با جواد طوسی در صفحه خوانندگان1353

    
تعداد بازدید: 1241
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/3/29

جواد (پنج تن) طوسی (دانش آموز سال ششم ریاضی):

« بهروز وثوقی » ، بهترین بازیگر سالها ...
♦️ اولین سوال را طبق معمول ، بدین گونه مطرح می کنیم که هنرمند مورد علاقه تو کیست ؟
🔹 باید بگویم که من در سینمای ایران ، برای آثار چند بازیگر ، ارزش قائلم . ولی در این میان ، کسی که بیشتر توانسته نظر مرا نسبت به خودش جلب کند ، بهروز وثوقی است و این علاقه از فیلم « قیصر » در من پیدا شد . به یاد دارم هنگامی که برای اولین بار ، به دیدن این فیلم رفتم ، هیچ انتظار نداشتم بهروز وثوقی ، که تا قبل از این فیلم ، خودش را آن طور که باید و شاید  در سینمای ایران نشان نداده بود ، تا بدین حد ، در این نقش فرو رود ... وقتی که از سینما بیرون آمدم ، در وجودم یک حالت غیر قابل توصیف ، رخنه نموده بود و از این زمان بود که من به هنر شگرف بهروز ، پی بردم و وی را به عنوان بهترین بازیگر ، انتخاب کردم .
♦️ نخستین فیلمی که از بهروز وثوقی ، دیدی ، چه بود ؟
🔹 دقیقاً به خاطر ندارم ، اما گویا اولین فیلمی که از بهروز دیده ام ، « هاشم خان » بوده است . در هر صورت من ترجیح می دهم اولین فیلم بهروز را همان « قیصر » به حساب بیاورم زیرا تا قبل از این فیلم ، اکثر فیلم هایی را که بهروز در آن شرکت داشت ، صرفاً به قصد تفنن و سرگرمی ، می دیدم در حالی که از قیصر به بعد ، با توقع دیگری به تماشای فیلم های بهروز ، می نشینم .
♦️ آیا تا به حال ، بهروز را از نزدیک دیده ای ؟
🔹 بله ، اما این دیدار ، در حین فیلمبرداری بعضی از فیلمهای او بوده و آخرین باری که او را دیدم ، حین بازی در صحنه ای از فیلم « گوزنها » بود ... در حقیقت هر بار که من فیلمی از بهروز دیده ام ، برای من به منزله این بوده که خودش را از نزدیک می بینم ، چون وجود بهروز را در طول فیلم ، واقعاً حس می کنم .
♦️ بهترین فیلم او ، به نظر تو کدامست  و فکر می کنی او در چه فیلم هایی بیشتر درخشیده است ؟
🔹 بهترین فیلم او به عقیده من ، « خاک » است و همچنین عقیده دارم که جایزه سپاس سال گذشته بطور قطع بایستی به بهروز بخاطر این فیلم ، تحقق می گرفت . به غیر از این فیلم ، در فیلم های « داش آکل » ، « قیصر » و « تنگسیر » نیز ، توانسته بود بازی های خیره کننده ای ، ارائه دهد . از طرف دیگر باید عرض کنم که من شخصاً معتقدم که بهروز در فیلم های « مسعود کیمیایی » بهتر از فیلم هر کس دیگری می تواند هنر بازیگری اش را نشان دهد .
♦️ اما گویا در فیلم تازه کیمیایی بنام « غزل » ، بهروز نقشی ندارد .
🔹 این خبر را شنیده ام و امیدوارم که صحت نداشته باشد ، چون معتقدم بهروز و کیمیایی در کنار هم ، می توانند هر بار ، یک شاه فیلم ارائه دهند . همان طوری که بهروز با بازی در فیلم « گوزنها »ی مسعود کیمیایی ، توانست جایزه بهترین بازیگر سال را در سومین جشنواره جهانی فیلم تهران ، بدست آورد .
♦️ آیا به غیر از بهروز وثوقی ، به بازیگران دیگری هم علاقه داری ؟
🔹 اصولاً سینمای ایران از کمبود بازیگر خوب رنج می برد  و این کمبود یکی از نقص های اساسی سینمای ما را می سازد ...
چند بازیگری که به نظر من می توان روی آنها انگشت گذاشت ، به غیر از بهروز ، فرامرز قریبیان ، سعید راد ، و پرویز فنی زاده هستند .
در حال حاضر بی صبرانه ، منتظر دیدن فیلم « گوزنها » هستم تا بار دیگر ، شاهد هنرنمایی بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان در آن باشم .

مصاحبه مجله «ستاره سینما» با جواد طوسی در صفحه خوانندگان
سال ۱۳۵۳

 

از   1   رای
9



نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.