کیمیایی من تغییر نمی کنم

    
تعداد بازدید: 1041
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/3/29

کیمیایی: من تغییر نمی کنم

 🔷 مسعود کیمیایی گفت: طرف سینمای ملی رفتن راحت نیست.

🔷 مسعود کیمیایی در برنامه زنده «شب های شفاهی» که چهارشنبه 8 آذر از شبکه شما روی آنتن رفت، میهمان محمود گبرلو شد و درباره «سینمای ملی» سخن گفت.

🔷 مسعود کیمیایی با بیان اینکه تعریف خاصی برای سینمای ملی وجود ندارد، گفت: «قیصر» نماینده یک دوره است، از زبان، از سلوک، از اخلاق اجتماعی، از اخلاق خانواده، و مهمتر از همه بخشی از زندگی مردمانی که سال ها در این سرزمین زندگی کرده اند.

🔷 وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دوران مسعود کیمیایی به پایان رسیده است، گفت: مگر دوران خط کشی شده است؟ آدم که تفکرش متوقف نمی شود.

🔷 کارگردان «قیصر» ادامه داد: من با یک عقیده زندگی می کنم. عقیده ام تغییر نمی کند که من تغییر کنم. عقیده من همان است که در سینمایم است، در ادبیاتم است. من باید گذشته ام را انکار کنم اگر تغییر کنم.

🔷 وی با بیان اینکه آرمان خواهی که بخشی از آن عدالت خواهی است در من وجود دارد، گفت: اگر تعریف از آرمان خواهی دشته باشیم، «قاتل اهلی» را می بینیم و بعد می گوییم این تعریف در فیلم درست است یا نه، نمی توان فیلم را ندید و بعد قضاوت کرد.

🔷 کیمیایی در پاسخ به این سوال گبرلو که سینمای ملی در آثار کدام سینماگران ایرانی بیشتر دیده می شود، گفت: آثار سینماگران جوان را می بینم اما خطوط درست تر سینمایی را در فیلم های اصغر فرهادی دیده ام.
🔷 وی با انتقاد از برخی سینماگران جوان گفت: برخی روزنامه نمی خوانند، بعد می خواهند فیلمساز شوند. یادگیری تکنیک دو روزه است اما چیزی را باید به وسیله سینما بگویی، دو روزه نیست، وقت می خواهد.

🔷 کیمیایی افزود: فیلمساز نمی تواند از حادثه حرف بزند وقتی درون حادثه نباشد. من سر کلاس ها به هنرجویان هم می گویم که نگاه کنید غیر از سینما چه می دانید.

🔷 کارگردان فیلم «سرب» با بیان اینکه مفهوم و سینما مکمل یکدیگرند، گفت: نباید سینما را فقط با داستانش بشناسیم. سینما باید در اثر حضور داشته باشد.

🔷 وی با انتقاد از نبود قهرمان در سینمای امروز ایران گفت: قهرمان ها نصف روزه شده اند. قهرمان دور خودش خط نمی کشد که تمام شود. قهرمان تکثیر می شود. قهرمان پیرامون خودش تاثیر می گذارد، بر جامعه تاثیر می گذارد.

🔷 کیمیایی در پایان این گفت و گو با بیان اینکه مردم نباید از تعهد اجتماعی دور باشند، توصیه کرد: اگر مردم به سرنوشت خودشان علاقه دارند، فیلم های اجتماعی ببینند و کتاب ها و اشعار اجتماعی امروز را بخوانند.

🔷 برنامه «شب های شفاهی» به تهیه کنندگی و اجرای محمود گبرلو، چهارشنبه شب ها ساعت 21 به صورت زنده از شبکه شما روی آنتن می رود.
برگرفته از: شب‌های شفاهی

 

از   2   رای
10



نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.